Astronomska skupina Fakultete za matematiko in fizilo Univerze v Ljubljani
Teleskop Vega

2008-12-08

Vreme jasno, megla, uvodno predavanje za demonstratorje. Opazovanje vodil B.Dintinjana in U. Kostić.

2008-10-26

Noc jasna, temperatura 5C, relativna vlaga 92%, seeing 1.5", visoka ekstinkcija, pod inverzijo. Izvedemo meritve za projekt Harrison, posnamemo dve sekvenci po 1800s. Med snemanjem tretje 'c' sekvence se pooblaci in prekinemo po 300s. Mapa s podatki http://astro.ago.uni-lj.si/podatki/2008/V2008-10-26/

Opazovala D. Paradiz in B. Dintinjana.

2008-10-11


Interval opazovanja od 23:02:19 do 23:32:19 (UTC)

Interval opazovanja od 23:36:25 do 00:04:30 (UTC)


2008-10-10

Polozaj fibra na offsetu dx = 55, d y= -3.

Primerjava oblike pulza s Kitt Peakom (rdece, Avtor Fordham Carraminana...)

Periodiogram pulzarja v casovnem intervalu 23:45:54 in 0:15:54 (UTC); Perioda glede na observatorij je bila 33.618577 ms.
Projekt Harrison. A.Cadez, B.Dintinjana in D.Paradiž.

2008-10-08

Projekt Harrison.

2008-09-29

Servisiranje teleskopa, preizkus popravkov servo programja. Noc jasna, temperatura 8C, relativna vlaga 88%, seeing pri fokusiranju 1.9" potem se se izboljsa. Preizkus sledenja za 5 min slike na M 15 da zvezde ostre, FWHM zvezd je 3". Teleskop brezhibno sledi. Potem preizkusamo program za sledenje zarka v fiber na zvezdi NGC 7078 1095, V=12.58, dobimo signal ~400Hz. Slike za sledenje spravljamo na lokalni disk, ker je mreza prepocasna. Potem gremo se na M1, signal je ~20Hz nad ozadjem, popravki na 60s, sicer program ne detektira psr. Mapa s podatki je tu.

Opazovali D. Paradiž, A.Lautar, B.Dintinjana od 22h do 2h.

2008-09-09

Projekt Harrison, fokusiranje lece za fiber. Opazovala A. Čadež in D. Paradiž od 22.30 do 3.00.

2008-09-04

Opazovanje za vajo Aberacija svetlobe. Sprva oblaki, potem naredimo dve serije slik nebesnega pola. Temperatura 19C relativna vlaga 84%. Potem slikamo se geostacionarne satelite Astra s sledenjem in brez in primerjamo glede na oddaljene zvezde. Po polnoci naredimo se preizkus lecke za zajem svetlobe v fiber. Ugotovimo grobo pozicijo fibra (dx=30,dy=20). Pri zvezdi zeta Peg (V=3.4) izmerimo ~400khz. Sirina signala prcej velika, lecka najbrz ni bila v idealnem fokusu. Pri poizkusu fokusiranja se je pooblacilo. Opazovali od 20h do 02h. Opazovanja vodil D. Paradiz in B. Dintinjana.

2008-08-25

Dvignili fokus za cca 2.3mm. Najboljsi signal pri fokusu 15.81. Nove koordinate fibra 15 70. Signal pri zvezdi 9.7 magnitude je 144Hz.

Opazovali A.Cadez, D.Paradiz in A.Lautar od 22.30h - 5h.

2008-08-12

Uporabili lece za fokusiranje zvezde na fiber. Signal pri zvezdi 0.0 magnitude je bil okoli 1.5 Mhz in pri 4.0 magnitude 65.0 kHz. Preveriti je se potrebno fokus, vendar ne more biti dalec stran, saj zvezda ni blila velika (3-5 '').

Med opazovanjem so se pojavile tezave s premikom teleskopa. Ustavil se je v azimutu in na kontrolerju se je prizgala lucka za overload. Po resetu delovalo normalno.

Opazovala A. Cadez in D. Paradiz 22.30 - 3.00

2008-07-16

Opazovanje za vajo "Mejna magnituda". Noc jasna in suha, temperatura 20C, vlaga 56%, piha mocan JZ veter. Seeing okoli 3". Luna skoraj polna, ampak je pa nizko nad obzorjem, na deklinaciji pod -27. Ccd ohladimo le na -7C in to potem drzi. Slikamo Landoltovo ekvatorialno sekvenco 107 v filtrih na rektascenziji 15h, slike vredu, slike B izgledajo precej skromno. Potem slikamo se galakticno kopico NGC6871? na zelo visoki deklinaciji. Slike super. Opazovanja vodil B.Dintinjana od 21h-01h.

2008-07-15

Opazovanje za vajo "Galakticna ekstinkcija". Noc jasna in suha, temperatura ob zacetku opazovanj 23C. CCD se da ohladit le do -7C. Luna skoraj polna, na sreco zrak cist in suh. Seeing povprecen, ob fokusiranju dosezemo 2.4". Snemanje z filtri BVRI. Filtri delujejo brezhibno, teleskop tudi le kabel od kupole se nevarno zatika. Teleskop pozicionira in sledi brez problema, do neke mere, slike 6min so ok, 10min pa ne. Posneli se zero, dark, flat. Opazovanja vodil B.Dintinjana od 21-02h.

2008-07-08

Preiskusanje avtomatskega sledenja. Ugotovili da deluje le v dalsih intervalih (vsakih 5-7s). Z tappered fibrom nismo najdli zvezdice, pa tudi signal pri przgani luci je bil le okoli 800 hz. Potem zamenjali na 50 um fiber. Signal pri luci okoli 2000 hz. Potem se je pobalcilo in smo koncali z opazovanjem. Nobenih tezav s premikanjem teleskopa.

Opazovala

A.Lautar in D. Paradiz od 22.00 do 1.00.

2008-07-03

Popravljanje programa za sledenje. Avtomatizacija delno poravljena(locene procedure Izracuna napake in posiljanja). Potrebno dalso preizkusno snemanje. Pozicija fibra je bila premaknjena, glede na zadnjo opazovanje.

Opazovali

G. Traven, A. Lautar in D. Paradiz od 22-02h

2008-07-01

Opazovanje z novim opticnim vlaknom. Razsirjen fiber prepusca man signala (preblizno 1/2 izgube), vendar se obcutlivost na seeing zmanjsa(??) . Tezave s filtri in premikanjem teleskopa. Potrebno popravit avtomatizacijo .

Opazovala

A.Cadez in D.Paradiz od 22-05h.

2008-06-26

Poizkus sledenja zvezde na fibru. Potem oblaki... Problem s premikanjem teleskopa. Teleskop se je ustavil v azimutni ravnini. Po resetu je delal normalno.

Opazovala G. Traven in D. Paradiz od 22-02h.

2008-06-19

Preizkus pointinga in sledenja teleskopa. Opazovali A. Cadez, D.Paradiz, G.Traven in B.Dintinjana od 22-02h.

2008-06-09

Nebo jasno, temperatura 17C, vlaga 85%, sprva nekaj oblačkov, potem se zjasni. Snemamo polja za TPOINT. Montiramo Alta kamero. Preverimo se kable na enkoderjih in so vredu. Teleskop precej nagaja, dvakrat se nekaj zatakne, tako da moramo izklopiti pogone iz elektrike, enkrat pade kabel iz kupole, potem se kamera ne hladi dovolj, no potem vseeno posnamemo 54 slik. Seeing se kar dober okoli 2.5", fokus je pri 9.29. Opazovala G.Traven in B.Dintinjana od 22-03h.

2008-05-28

Snemanje z hitro kamero Andor. Fokusiranje vredu, zamik glede na Alto je -2mm, vredu, fokus na 7.7. Kabel za kamero prekratek, racunalnik damo gor. Pointing izven polja, offset je ... Posneli nekaj serij vioke resolucije zvezde eta Boo in eta Leo. Za projekt Harrison opazovali A.Cadez, B.Dintinjana, D.Paradiz, A.Lautar od 21-03h.

2008-05-12

Projekt Harrison, tudi servisiranje teleskopa, opazovali A. Cadez, D.Paradiz in B.Dintinjana od 21h do 3h.

2008-05-08

Meritve za projekt Elipticne galaksije in potem za projekt Spiralne galaksije. Opazovanja vodil Bojan od 21h-01h.

2008-05-07

Noc jasna, temperatura 15C, vlaga 39%. Meritve za projekt Lastno gibanje zvezd. Seeing povprecno dober okoli 2", vse deluje brez problemov, le kamera se hladi le do -10C. Opazovanja vodil Bojan od 21h-02h.

2008-04-24

Noc jasna, temperatura 16C, vlaga 79%. Meritve za praktikum IV. Seeing bolj slab okoli 3". Obcasno snemanje motijo oblaki, po polnoci se popolnoma pooblaci. Slikamo razsuto galakticno kopico M67 v B in V barvi. Detektor hladimo le do -12C, vec ne gre. Posnamemo se darke in zerote. Naredimo se hitro fotometricno obdelavo, gelej mapo obdelava. Podatki so v mapi tule. Opazovanja vodil Bojan od 20h-01h.

2008-04-14

Noc jasna, temperatura 10C, vlaga 69%. Snemanje Lune za projekt Višina gor na Luni in Porazdelitev kraterjev na Luni. Ker je Luna zelo svetla, naredimo objekno masko za teleskop. Premer odprtine je 25cm. Osvetlitve 0.4 z filtrom B in 0.1s filter V. Slikamo v polni resoluciji, brez binninga. Mapa s slikami je tu. Opazovali skupina Miha Zadnik, Jasna Mršol, Neda Tompa, Maja Ptičar in skupina Marija Valjavec, Janja Grohar, Urška Glušič, Ira Vučko od 21-23h. Potem za projekt Harrison opazovali A.Cadez, B.Dintinjana, D.Paradiz do 23-02h.

2008-04-07

Snemanje za projekt Jate galaksij z robotskim teleskopom Cichocki. Posnamemo mozaik polj 4x4 stopinje v okoli centra jate. Seeing na Crnem Vrhu dober, ob zacetku snemanja 1.8 potem na konci 1.3". Opazovali B.Dintinjana, Maruška Žerjal, Daša Rozmus, Urška Jelerčič, Nejc Skoporc od 21-01h.

Projekt Harrison. Iskali bolj natancen polozaj fibra in fokus. Opazovali A.Cadez, D.Paradiz, G.Traven in A.Lautar od 20-24h.

2008-03-14

Projekt Harrison, opazovali A. Cadez, B.Dintinjana od 19h do 2h.

2008-03-13

Projekt Harrison, opazovali A. Cadez, D.Paradiz in B.Dintinjana od 19h do 2h.

2008-03-02

Noc jasna, vroca, temperatura ob zacetku 16st, vlaga 56%. Seeing sekar, sprva okoli 2" kasneje 3". Se enkrat preverili fokus na fibrih, je ok. Potem meritev fotonske statistike za zvezdo potem za pulzar. Opazovala Andrej in Bojan od 19h do 3h.

2008-02-26

Testirali fokus. Premaknili fokus za 3mm navzven. Fokus je gotovo ostrejsi kot je bil prej. Procedura za navajanje na fibre je dvostopenjska. Najprej postavis zvezdo na rob polja z isto koordinato x kot jo ima fiber nato pa premaknes na fiber. Najboljsa lega za fiber je trenutno dx=9px in dy=-9px. Okoli 3.15h se je pooblacilo in smo zakljucili. Kupiti "tappered fiber"! Predelali program nafiber za dvostopenjski proces je v dadoteki 26.2.2008-ni se vse preverjeno. Prejsnja verzija je bila pod 20.02.2008. Opazovali A. Cadez, D.Paradiz in A. Lautar od 19h do 4h.

2008-02-25

Poskusali smo centrirati na fiber s premaknjeno kamero iz osi teleskopa. Svetle zvezde uspemo dobiti na fiber. Ugotovili smo, da se polje priblizno 2cm od osi teleskopa mono sockasto popaci zato nam centriranje na fiber pri sibkejših zvezdah ne uspe. Zaradi popacenja ne moremo dovolj natancno izracunati premika. Treba bo premisliti na kakšen nacin bi našli resitev nove konstrukcije za centriranje fibra. Opazovali D.Paradiž, A.Cadez, B.Dintinjana in A.Lautar od 19h do 3h.

2008-02-21

Kontrola premika slike fibra na kameri. Po x smeri: 6.14 px/s, po y: 6.46px/s. Z umetno zvezdo ugotovili, da fotonov ni premalo. Skenirali profil umetne zvezde. Podatki so intenziteta in kontrola premika je premiki.

Opazovali Andrej, Bojan, Dejan in Anja od 19h-00.30h.

2008-02-20

Fokusiranje fibra.

Opazovali Andrej, Bojan in Dejan od 18.00 do 1.00

2008-02-19

Snemanje pulzarja v rakovici.

Opazovala Andrej in Dejan od 18.00 do 1.00

2008-02-18

Ponovno fokusiranje fibrov, preverjanje. Pred teleskop postavimo ravno zrcalo. Teleskop in zrcalo kolimiramo tako da snamemo kamero in v gorisce postavimo lucko in zasloncek. Ko je zrcalo poravnano, vidimo sliko lucke na zaslonu. Montiramo nazaj kamero in teleskop je ze poravnan na ~10'. V fibre usmerimo snop svetlobe in na kameri poiscemo sliko fibrov. Rezultati so presenetljivi, 100um fiber da sliko in fwhm~11 pikslov, 50 um pa ~6 pikslov, to je tocno kot bi pricakovali. Je pa slika precej obcutljiva na fokus, najboljsi fokus je pri 8.2 slika je okrogla, sicer pri 8.3 je pa potegnjena vodoravno, pri 8.1 pa navpicno. Filter V ali W nima zaznavnega upliva na fokus.

Potem se izmerili prepustnost enote za spajanje fibra 50 in 100 in je 20%.

Fokus na zvezdah dolocili pri 8.2. Najboljsi fwhm je 7 pix. Preizkus se novih konstant tpoint. Pozicionirali M101 na A=56 in h=56 in posneli serijo slik. Ze na oko se vidi da teleskop se vedno leze. Analiza se sledi. Opazovala Andrej in Bojan od 19 do 2h.

2008-02-16

Opazovanje za projekt Harrison. Naredim nekaj precnih in navpicnih profilov intenzitete za razlicne pozicije fokuserja. Izkaze se, da smo izven fokusa. Mozno je bilo opravit le za pozicije v razponu 8.1 do 8.4, sej je drugace bila slika tako slaba, da nisi mogel dolociti premika. Opazoval sem zvezdo:

BD+35 1971 Ra: 09:19:40 Dec: 35:50:47 Mag: 5.94

Opazoval sem jo tik pred meridijanom in tik po. Pri prehodu skozi meridijan je bil signal najvecji, vendar je bila stabilnost teleskopa slaba.

Podatki meritev so: focus 8.4 focus 8.3 focus 8.1

Opazoval Dejan [20:00->3:00]

2008-02-11

Opazovanje za projekt Harrison. Sprva sem testiral vodenje instavil fokus na sibkejsi zvezdi v bliznjem polju rakovice(x=925 y=201 CrabStart2?.fit). Rezultati sledenja so tu

Potem opazujem pulzar. Problem je spravit pulzar na fiber, s programom Project1.exe, ker ne loci med blizno zvezdo in njim. Tako da je bilo potrebno rocno spremeniti premik. Mapa s podatki je http://astro.ago.uni-lj.si/podatki/2008/V2008-02-11/

Opazoval Dejan [19:00->2:00]

2008-02-06

Meritve za tpoint konstante teleskopa: noc jasna, temperatura okoli 6st, sprva nizki oblaki, ki se do 21h razkadijo, potem jasno do 2h, ko se dvigne megla nad observatorij. Razmeroma suho, seeing povprecen okoli 3". Preizkusamo nov Bojanov program tserver za slikanje v Linuxu in serverski program za fokusiranje fokus_server. Pri fokusiranju kamera enkrat zasteka, tako da smo jo morali izkljuciti, potem naprej deluje vredu. To se je ze prej dogajalo tudi s programom v Oknih, vzrok ni znan. Snemanje polj za tpoint poteka z programom pointing2.py iz racunalnika astro, ki kontrolira premike telsekopa, filtre, fokus in snemanje s kamero. Skupno tece in komunicira pet programov na treh racunalnikih. Pri fokusiranju je najboljse kar dosezemo fwhm 4.7 piksla to je tocno 3.0" Potem zazenemo polja za tpoint in snemanje tece v popolnem robotskem nacinu. V dobrih dveh urah posnamemo 54 slik, slike se v pipelinu sproti obdelujejo za astrometricni fit. Od vseh slik je kaksnih 5 slabih, so premaknjene po visini in to so v glavnem posnete nizko na visini 20. Opazovala Bojan in Dejan od 20h-3h.

2008-01-29

Opazovalni projekt svetlost Rimske ceste

Cilj projekta: s širokokotnim objektivom poslikati Rimsko cesto in izmeriti njeno svetlost. Posneti več (5-20) slik z DSLR fotoaparatom. Analiza posnetkov (ročno) v programu Gimp ali Photoshop ali podobnem.

Opazovanje: opazovanja smo opravili na observatoriju Crni Vrh. Na teleskop C14 smo montirali DSLR fotoaparat Canon 20D in vsenebni objektiv 3,5/8 mm, ki pokrije na nebu zorno polje 180o. Se pravi celotno Rimsko cesto, ki jo v danem trenutku vidimo nad obzorjem. Obcutljivost kamere nastavljena na ISO 800, zaslonko smo zaprli na f/4 (1 posnetek) zatem pa na f/5,6. Pri zadnji zaslonki je namrec kvaliteta slike zvezdnega polja bistveno boljsa. Slike so posnete v jpeg in RAW formatu. Tabela posnetkov:

 Stev. posnetkov  Osvetlitev(s)  ISO    f/D
 ---------------------------------------------------
 1                   300s        800     4
 11                  300s        800     5,6
 3                   300s        800            dark

Na koncu posneli se 3 krat temno sliko s 5 minutno osvetlitvijo. Zunanja temperatura 0oC, nebo ves cas jasno brez Lune. Nad obzorjem nekaj cirusov, ki pa niso pretirano motili. Vlaga 85%. Posnetki so dostopni na http://astro.ago.uni-lj.si/comets/Data/vaje/2008-01-29/ (trenutno se se nalagajo). Opazovali so Klara Pugelj, Mihaela Sušec, Ana Marija Podboršek in Ana Uršič. Opazovanja vodil Herman Mikuz.

2008-01-24

Mars smo spravili na fiber. Velikost Marsa: 13arcs, magnituda cca -1. Signal, ki ga dobimo od Marsa (cca 250kHz) je priblizno enak signalu ki ga dobimo od zvezde magnitude 3.2. Zato gremo na zvezdo Wasat (R=7:20:07, D=21:58:56, m=3.54). Dobimo signal cca 120kHz. Popravimo fokus in pridemo na pricekovanih 300kHz. Fokus je sedaj 8.313918. Zvezda je bila cca pol minute na fibru z maksimalnim signalom. Pri tem smo opazili da so skoki, ki smo jih prejsnjic opazili v programu Project1 napaka v programu, ker je do skoka prislo pri konstantnem signalu. To se zgodi, ko hocemo prebrat *.fits, ki pa se ni shranjen. Spremenile so se koordinate fibra in sicer za dx=-9 in dy=5, ker smo preverjali fiber in ga pri tem pomaknuli. Na fiber spravili se eno sibkejso zvezdo, BD+22 1647 (R=07:20:29, D=22:27:23, m=8.88). Pricakujemo 100x sibkejsi signal in ga tudi dobimo. Potem smo sli na Craba. Pricakujemo priblizno en foton na 2 sekunde. Ker imamo dark okoli 100 ne vidimo, ce smo dejansko na Crabu. Zato snemamo 20min, konstntno popravljamo polozaj teleskopa s pomocjo programa Project1 in naredimo statistiko,da vidimo, ce smo kaj dobili.

Opazovali A.Cadez, D.Paradiz in A.Lautar od 20h do 3h.

2008-01-22

Testirali 100 um fiber in ugotovili, da dobimo vsaj 10-krat manj signala kot pri 50 um fibru.Pozicija 100um fibra(5) x=980 y=-1472. SIgnal? na 50 um fibrih je se vse eno majhen (m=1.7 ->~ 1Mhz).

Opazovali A.Cadez,A.Lautar,B. Dintinjana in D.Paradiz 20h-4h.

2008-01-14

Snemanje za projekt Harrison. Opazovali A.Cadez, D.Paradiz 20h-00h.

Zadnja sprememba 29.05.2013 00:30 CEST
© Copyright 2004-2017
B.Dintinjana
Univerza v Ljubljani, F M F
Pot na Golovec 25
1000 Ljubljana, Slovenija